19/10/2010

Paris?

Sie erreichen in dieser Minute Mannheim.


Gehen Sie diesmal nicht nach links, sondern geradeaus.


Hier gibt es den Salat.


Folgen Sie den Hinweisen dieser Dame.



Sprechen Sie mir nach:


Monnem (Mannheim) is e Universidädsschdadt mit ca. 310.000 Oiwohner unn is dodemit die zwetgreeschd Schdadt in Baade-Würddebersch. Fria waas ä vun de kuapälzisch Residenzschdädt. Zomme mid Ludwichshafe is Monnem des Zentrum vun de eiropäisch Medropolregion Rhoi-Negga.


Monnem lieggd on de Mindung vum Negga in de Rhoi, där wos vun de Nachbarschdadt Ludwichshafe un vun Rhoilond-Palz drenne duht. Es liggd so zuglaisch uff de diregd Linie vun Derkem nó Haidlbärsch unn uff de Noad-Sied-Haubdvabindung om Rhoi.


Die Schdadt hot 17 Schdatbezirge:
Inneschdat/Jungbusch, Lindehof, Neggaschdadt-Oschd/Wohlgelege, Neggaschdadt-West, Neuostm/Neuhermsm, Mannem-Schwetzingaschdadt/Ostschdadt, Feudene, Friedrichsfeld, Käfadal, Neckara, Rhoinau, Sandhofe, Seckene, Tschänau, Voglschdang, Waldhof unn Wallschdadt. Die Schdadtbezirke sinn weida unnagliedad.


Die Inneschdadt is zwische Rhoi und Negga, als Hufaise, giddaförmisch ohgelegt. Die Mannemer Quadrade.
Folgende Schdädt unn Gemoinde grenze an Mannem. Sie werrn im Uhrzeischasinn, oafangeend im Norde genannd:
Lamperte unn Verne (beide Grais Bergschtroß in Hesse), Heddese, Ilvese, Edinge-Neggarhause, Haidlbärsch, Plonkschdadt, Schwetzinge, Brihl (Bade) (all mid Ausnahm vun de graisfraie Schdadt Haidlbärsch im Rhoi-Negga-Grais) in Baade-Würddebersch sowie Altrip, Ludwichshafe, Frongedahl (Palz)Bobene-Roxem (alle mid Ausnahm vun de greisfraie Schdädt Ludwichshafe und Fronkedahl im Rhoi-Palz-Grais) in de Palz. und
Wege saina gschützde Lach zwische Pälza unn Odewald im Owwarhoigrabe herrschd in Mannem ä sehr mildes Klima. Der wärmschde Monad is de Juli mit durschschniddlisch 19,9 °C, der käldeschde is de Januar mid 1,8 °C. Uffälisch is die gring Niedaschlachsmeng vun durschniddlisch 668 mm Niedaschlach. Wege Rhoi unn Negga kanns im Herbschd zu Nebelbänk kumme. Beide Fliss sorge ach vier e iwwadurschschniddlischi Lufdfoischdischkaid, welli bsunnersch im Hochsumma zu driggenda Schwüle führe konn.
Im Lorscha Kodex im Johr 766 is Mannem erschdmolisch urkundlisch erwäänt worre, im Johr 1607 hot Mannem donn Schdadtreschde kriegt, nachdem de Kurfürschd vun de Kurpalz (Friedrisch der IV.) die Friedrischsburg hot baue losse. Des Giddaförmische Schdrosenedz is bis haid erhalde gebliwwe, deswege heest Mannem ach Quadradeschdadt.
Ainische wischdische Erfinnunge sin in Mennem gemachd worn. De Karl Drais hot 1817 des erschde Zweerad unn de Carl Benz im Johr 1886 des erschde Audo erfunne. De Heinrich Lanz hodd 1921 de erschde Bulldog gebaud.
Monnem is aach en große Vekehrsknodepunkt zwische Fronkfurt und Stuttgard. Do is aach de zwetgreeschde Rangierbahnhof in Deitschlond.




Text von hier 







6 Kommentare:

  1. Mann, ist das spannend in Mannheim!
    Und deine Fotos sind wie immer Spitze!

    Gruss, Brigitte

    AntwortenLöschen
  2. Stefanie, dass ich schlechte Ohren habe, das weiß ich ja - aber dass ich auch "schlechte Augen" habe, die mir daraus einen ohne weiteres verständlichen Text formen, das wusste ich noch nicht. - Nein, ich weiß, dass ich sehr dialektschwach bin. Wenn meine Enkel, die ein paar km von "Haidlbärsch" aufwachsen, nach einiger Zeit so sprechen, werde ich sie noch weniger als jetzt verstehen, wo sie nur ganz leise und undeutlich sprechen.
    Wunderschöne Fotos!
    LG von Clara

    AntwortenLöschen
  3. Ich war bisher nur einmal in Mannheim. Vor genau 15 Jahren. Ich habe eine Freundin zur Beerdigung ihrer Oma gefahren. Ich sollte ca. 2 Stunden spazierengehen und sie dann wieder abholen. Ja, und da hab ich mich dann verfahren. Aber wie! Es gab noch keine Handys...vor Aufregung vergass ich den Namen des Friedhofs...
    Eine Stunde zu spät hab ich sie dann wiedergefunden...und mein Erlebnis war gut, hat sie abgelenkt. Mannheim = für mich seiddem = Grossstadtdschungel!
    Die Bilder sind schön.
    Viele Grüße
    Elisabeth

    AntwortenLöschen
  4. @Brigitte: Spannend waren diese grünen Vögel - Halsbandsittiche -, die frei dort flogen. Mittlerweile habe ich nachgelesen, dass sie sich auch in anderen großen Städten "eingebürgert" haben.

    @Clara: Des mit dämm Dialekt konnschd jo noch lerne!

    @Elisabeth: Von uns aus ist man in 40 Minuten mit der S-Bahn in Mannheim. Ich bin öfter dort, war aber gestern zum ersten Mal dort auf dem Friedhof: ein wunderschöner großer Park, sehr flächig eingeteilt, aber gärtnerisch sehr gepflegt, lebendig und vielgestaltig; direkt nebenan auch ein jüdischer Friedhof. Der blaue Zug im ersten Bild stand kurz vor der Abfahrt nach Paris.

    AntwortenLöschen
  5. Stefanie, es gibt viele Dinge im Leben, die will Clara trotz ihres Alters noch lernen.
    Und dann gibt es wenige Dinge, da weigert sie sich mit Händen und Füßen, die zu lernen.
    Rate mal, wozu dieser Dialekt gehört?
    LG von Clara

    AntwortenLöschen
  6. CC, verstehen kannst du ihn ja schon, wie ich merke, diesen Dialekt..., das reicht für den Dialog. Weitere gute Nacht!

    AntwortenLöschen